چند سال اخیر بسیاری از خانم‌ها پیش از خرید کیف و کفش به این نکته توجه داشتند که حتما جنس، مدل و رنگ آن با یکدیگر همخوانی داشته باشد. از این رو خرید سِت کیف و کفش زنانه توجه بسیاری را به خود جلب می‌کرد. اما این روزها بسیاری از استایلیست‌هایی که در شبکه‌های مجازی حضور دارند، تمرکز ویژه‌ای در آزادی در انتخاب لباس دارند.

به بیان دیگر، به منظور زیبایی استایل‌تان، نیازی نیست که کیف و کفش یک رنگ، یک جنس و یک شکل داشته باشید. با کمی خلاقیت می‌توانید یک مدل کفش زنانه یا مردانه را با یک کیف متفاوت ترکیب کنید و استایل چشمگیر و متفاوتی داشته باشید.

  • خرده‌فروشی مد، بازاریابی و تجارت

بعد از طراحی و تولید لباس، نیاز به فروش می‌رسد. اما چگونه لباس‌ها از سازنده به مشتری می‌رسند؟ تجارت خرید لباس از تولیدکنندگان و فروش آن به مشتریان، به خرده‌فروشی معروف است. خرده‌فروشان خریدهای اولیه را برای فروش مجدد سه تا شش ماه قبل از خرید مشتری در فروشگاه، انجام می‌دهند.

بازاریابی مد، فرایندی است که در جهت مدیریت فروش کالا فعالیت می‌کند. از انتخاب اولیه طرح‌های تولید شده تا ارائه محصولات به مشتریان خرده‌فروشی با هدف به حداکثر رساندن فروش و سودآوری یک شرکت است.

بازاریابان مد از بررسی‌های فروش، توجه به پوشش رسانه‌ای، گروه‌های متمرکز و سایر روش‌های تعیین شده استفاده می‌کنند تا در مورد نوع و مقدار کالاهای تولیدی بازخورد به طراحان و تولید کنندگان ارائه دهند. بنابراین بازاریابان مسئول شناسایی و تعریف مشتریان هدف و پاسخگویی به آن ها هستند.

بازاریابی در دو سطح عمده‌فروش و خرده‌فروشی فعالیت می‌کند. شرکت‌هایی که محصولات خود را به‌صورت خرده‌فروشی نمی‌فروشند باید این محصولات را با قیمت عمده در اختیار خرده‌فروشان مانند بوتیک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های فروش آنلاین قرار دهند.