مد یک سبک رایج در پوشیدن لباس، کفش، لوازم جانبی، آرایش و حتی چیدمان خانه است. با این حال اصطلاح مد و فشن بیشتر از همه برای عادتی منحصر به فرد در لباس پوشیدن اطلاق می‌شود. هر آنچه که امروز به عنوان مد شناخته می‌شود، معمولآ توسط شرکت‌ها، صنایع فشن و رسانه‌ها در دسترس مردم عادی قرار می‌گیرد. مد و فشن غالبآ در جنبه‌های مردانه و زنانه توصیف شده و در دوره‌ها و مکان‌های خاص به نوعی ابراز وجود و خودمختاری گفته می‌شود.

نمایش مد:

طراحان و تولیدکنندگان مد، لباس‌های خود را نه‌تنها به خرده‌فروشان، بلکه به رسانه‌ها مانند فشن ژورنالیست‌ها و مشتریان عرضه می کنند. اواخر قرن نوزدهم خانه های مد در پاریس شروع به ارائه نمایش خصوصی از آخرین مدها به مشتریان خود کردند. در اوایل قرن ۲۰ نه تنها نمایش های مد، بلکه فروشگاه های بزرگ نیز به طور مرتب نمایش های مد را با مدل های برتر و بنام برگزار می کنند. کم کم نمایش های مد در سایر کشورها نیز شروع شد.

از این طریق تولیدکنندگان می توانستند با نمایش خصوصی جدیدترین لباس های خود را به نمایش بگذارند.در سال ها بعد، نمایش های مد در سالن های بزرگتر با حضور مدل ها شکل گرفت و این کار سبب ایجاد شغل مادلینگ در صنعت مد شد.

رسانه و بازاریابی در صنعت فشن:

حضور رسانه ها در بازار مد ضروری است. اولین مجلات تخصصی مد در این زمینه شروع به بازاریابی کردند، مجلات مد با نمایش مقالات، تصاویر و عکس های رنگی تبلیغاتی در کنار سایر پیشرفت ها در صنعت فشن، نقش مهمی در معرفی و ترویج مد در عصر مدرن داشتند. در ادامه در برای تولید عکس مقالات، منجر به ظهور عکاسی مد در صنعت فشن  شد.

ایجاد روزنامه های خبری و ظهور تلویزیون، این امکان را برای مردن در سراسر جهان فراهم کرد تا بتوانند نمایش های مد را مشاهده کنند. در ادامه وبلاگ های مد و فرش قرمزها رونق گرفتند.